Co oznacza marketing automation i dlaczego się opłaca?

Co oznacza marketing automation i dlaczego się opłaca?

Marketing to branża, która w ciągu ostatnich kilkunastu lat znacznie się zmieniła – przede wszystkim stała się znacznie bardziej złożona. Poza tradycyjnymi formami marketingu, takimi jak telewizja, radio, gazety czy banery, pojawił się całkowicie nowy, ogromny dział marketingu, a mianowicie marketing cyfrowy. W związku z tym nawet w małych firmach, nie mówiąc już o średnich i dużych, niekiedy trudno jest zapanować nad prowadzonymi działaniami.

Szczególnie biorąc pod uwagę, że składa się na nie wiele elementów nużących i relatywnie prostych w wykonaniu, ale wymagających dużo czasu, które zwiększają znacząco koszty zatrudnienia. W związku z tymi trudnościami, od pewnego czasu prężnie rozwija się gałąź oprogramowania z zakresu marketing automation, a więc automatyzacji marketingu. Co to dokładnie oznacza i dlaczego opłaca się korzystać z tego typu rozwiązań? Sprawdź!

Czym jest marketing automation i do czego służy?

Automatyzacja marketingu ma za zadanie przenieść ciężar czasochłonnych obowiązków, które nie wymagają wkładu człowieka, z pracownika na maszynę. Mowa tutaj o takich zadaniach, jak agregacja danych z różnych źródeł, sortowanie ich, tworzenie wykresów i podsumowań, zapisywanie informacji z kontaktach z klientami i nie tylko. Dokładny zakres działań, które może objąć marketing automation, zależy w dużej mierze od tego, na jakich platformach i płaszczyznach działa marketingowo dana firma i czym konkretnie się zajmuje (jakie usługi świadczy, co sprzedaje).

Ogółem mówiąc, wszelkie kwestie, które nie wymagają kreatywności, a jedynie gromadzenia danych, ich filtrowania czy prostej analizy, może wykonać maszyna. Z reguły szybciej niż człowiek, a w wielu przypadkach także lepiej. Stąd też popularność programów do automatyzacji marketingu. Niektóre z nich mają bardziej rozbudowane funkcje, inne są prostsze, część posiada też funkcjonalności dedykowane dla konkretnych branż.

Każdy powinien więc być w stanie znaleźć takie rozwiązanie, które będzie pasowało do jego firmy. W każdej firmie, która sama zajmuje się swoim marketingiem, niewątpliwie jest sporo zadań, które można byłoby sobie ułatwić automatyzacją. Warto wspomnieć też, że z narzędzi marketing automation korzystają również pracownicy agencji marketingowych, aby ułatwić zarządzanie działaniami marketingowymi u klientów.

Dlaczego automatyzacja marketingu się opłaca?

Marketing automation to przede wszystkim oszczędność czasu, energii i nerwów pracowników, aby mogli skupić się na sprawach, w których bez ludzkiej interwencji się nie obejdzie. To także doskonały sposób na poprawienie skuteczności prowadzonych działań i optymalizację procesów w firmie.

Tutaj możesz poznać 25 korzyści z wdrożenia marketing automation w firmie – warto dokładnie się z nimi zapoznać. Z pewnością po uważnej lekturze okaże się, że tego typu rozwiązania mogą być bardzo cenne dla niemal każdego przedsiębiorstwa.

Ewolucja konsol dla graczy
Jaki głośnik do komputera sprawdzi się najlepiej?
Imperium Zuckerberga, czyli czym zarządza twórca Facebooka?

Dodaj komentarz