Założenie własnego sklepu jest teraz prostsze niż kiedykolwiek, choćby dlatego, że nie trzeba mieć nawet fizycznej lokalizacji czy magazynu. Można z powodzeniem prowadzić sprzedaż tylko za pośrednictwem sieci, a na początku działalności robić to nawet całkowicie samodzielnie, przy wykorzystaniu jedynie własnego domu lub mieszkania.
Podstawą prowadzonych działań będzie wtedy strona internetowa. To za jej pomocą potencjalni klienci będą wybierać produkty, składać zamówienia i podglądać ich status. Można w teorii zaprojektować i zaprogramować całą stronę pod kątem e-commerce od zera… ale to niezwykle trudne i kosztowne, dlatego większość firm, nawet większych, stosuje gotowe rozwiązania. Jednym z nich jest właśnie Magento.
Co to jest Magento i dlaczego cieszy się tak dużym zainteresowaniem?
Magento można najprościej zdefiniować jako rozbudowaną platformę sklepową, powszechnie wykorzystywaną w e-commerce na całym świecie. Nie jest to jedna strona czy agregator, który zbiera produkty wielu producentów w jednym miejscu. Za pomocą Magento każdy, kto chce mieć własny sklep internetowy, może stworzyć go szybko i sprawnie na swojej stronie internetowej.
Można powiedzieć, że Magento jest dla sklepów internetowych tym, czym WordPress jest dla blogów i zwykłych witryn firmowych. Fundamentem strony, który pozwala łatwo nią zarządzać i bez problemu rozbudowywać ją o kolejne nowoczesne moduły. W tym między innymi o moduły związane z płatnościami czy automatyzacją wysyłki bądź ukrywania produktów w zależności od dostępności magazynowej.
Z Magento mogą z powodzeniem korzystać sklepy internetowe o dowolnej wielkości. Ta platforma sprawdzi się zarówno w niewielkich, początkujących e-sklepach, jak i średnich, a nawet bardzo dużych. Jest to platforma z otwartym kodem źródłowym i bardzo zaangażowaną społecznością, w związku z czym w razie jakichkolwiek problemów znalezienie pomocy nie będzie trudne.
Jak wdrożyć Magento na swojej stronie?
W Internecie można znaleźć liczne poradniki dotyczące wdrożenia Magento na stronach internetowych, natomiast nie da się ukryć, że najlepiej zlecić to zadanie ekspertom. Amatorowi zajmie to znacznie więcej czasu, ostateczny efekt będzie zapewne mniej estetyczny, a do tego łatwo o popełnienie jakiejś pomyłki.
Biorąc pod uwagę, że za pomocą witryny klienci będą przekazywać firmie pieniądze i będą mieli w związku z tym określone oczekiwania, na pomyłki po prostu nie można sobie pozwolić. Decydując się na skorzystanie ze wsparcia specjalisty, możemy liczyć na to, że wszystko zostanie poprawnie skonfigurowane i sklep stanie się gotowy do przyjmowania zamówień.