Instagram. Platforma do udostępniania obrazów i zdjęć.

Automatycznie zapisany szkic

Instagram, pojawił się jako rodzaj serwisu społecznościowego, w okresie wybuchu mody na zdjęcia retro i typu polaroid oraz wykształcania się hipsterskiego stylu życia. Kwadratowy kształt zdjęć, charakterystyczny dla Instagrama, trafił w sam środek gustów ówczesnej młodzieży, zainteresowanej najnowszymi trendami oraz modą.

INSTAGRAM. FOTOGRAFICZNY SERWIS SPOŁECZNOŚCIOWY.

Instagram, definiuje się jako fotograficzny serwis społecznościowy hostingu zdjęć, który umożliwia użytkownikom wiele funkcji, takich jak edycja zdjęć i filmów, korzystanie dostępnych w programie filtrów oraz udostępnianie wykonanych przez siebie zdjęć, w wielu, popularnych serwisach społecznościowych. Ta ostatnia z funkcji, została wprowadzona dopiero po tym, jak program przeszedł w ręce Facebooka. Instagram, jest połączony z aplikacją mobilną dla systemów Android i iOS. W 2020 roku minęło 10 lat od momentu jego pierwszej edycji oraz powstania. Twórcami tej aplikacji, są Kevin Systrom i Mark Krieger.

Serwis zabłysną i zyskał popularność, głównie dzięki nowym formatom jakie nadawał edytowanym przez użytkowników zdjęciom, na ich osobistych kontach. Nowym, trudno powiedzieć, by pomysł na wykorzystanie kwadratowych kształtów zdjęć podobnych do tych, które używane były w aparatach Kodak serii Instamatic, fotografiach firmy Polaroid i aparatach średnioformatowych, był czymś zupełnie nowych. Dla mediów społecznościowych jednak takim się stał. Nowy kształt zdjęć Instagrama, nie był dostępny dla standardowej proporcji 4:3, wykorzystywanej w urządzeniach takich jak np. rozpowszechniony wszem i wobec, smartfon.

EWOLUCJA I ZMIANY SERWISU FOTOGRAFICZNEGO INSTAGRAM.

Instagram, przeszedł przez 11 lat swojego istnienia wiele dróg ewolucji i zmian. Jednak decydującym dla niego momentem, był jego zakup przez Facebooka, co miało miejsce w kwietniu 2012 roku. Instagram został sprzedany za 1 mln USD. Śmiało można uznać, że do czasu przejęcia przez Facebook Inc, Instagram był swego rodzaju, serwisem elitarnym i co ciekawe, pracowało w nim tylko 13 osób! Trzy lata później, użytkownicy mogli się już cieszyć, nowo udostępnioną opcją, innych niż dotychczas, formatów zdjęć i nagrywanych przez siebie, filmów wideo.

Aplikacja, wprowadziła również możliwość udostępniania zdjęć, serwisom zewnętrznym. Licząc od tego dnia, ilość aktywnych użytkowników Instagrama, zaczęła niespodziewanie spadać. Nie mniej, w 2015 roku nadal korzystało z niego około 90 mln osób.

Właściciele Facebooka, liczyli się ze stratami i wiedzieli w co dokładnie inwestują, dlatego w 2017 roku, liczba użytkowników Instagrama, wynosił już 800 mln. Podobnie jak wszystkie serwisy społecznościowe, Instagram boryka się do dziś dnia, z fałszywymi kontami (spambotami), generowanymi w celu spamowania platformy. Mimo sukcesywnej pracy administratorów i ciągłej walki z “internetowym śmieciarstwem”, problem ten nie został do końca rozwiązany przez właścicieli Instagrama.

JAK REKLAMUJE SIĘ SAM INSTAGRAM?

Czego możemy się dowiedzieć, odwiedzając stronę domową aplikacji? Po pierwsze, że dzięki używaniu Instagrama, możemy zbliżyć się bardziej do ludzi i rzeczy, które kochamy. Po drugie, że program na pierwszym miejscu stawia ludzi, a jego twórcy w swojej codziennej pracy, cenią najbardziej prostotę i solidne rzemiosło. Ponadto, zespoły pracowników, którymi dysponuje Instagram, mają zasadniczy wpływ na poziom kreatywności użytkowników serwisu z całego świata, ponieważ pomagają miliardowi ludzi, tworzyć i udostępniać, robione przez nich zdjęcia. Firma, zachęca do wstąpienia w swoje szeregi ewentualnie zainteresowane tym osoby, gwarantując ze swojej strony wiele, związanych z tym atrakcji.

Jaką kartę graficzną do gier warto kupić?
Rozwiązania wydawcze Irmatic – dlaczego warto w nie inwestować? 
Węże do paliwa – zastosowanie

Dodaj komentarz