Łożyska kulkowe z PTFE w aucie

Łożyska kulkowe z PTFE w aucie

PTFE sam w sobie nie jest dobrym materiałem łożyska, ponieważ jest z natury miękki i odkształca się pod ciśnieniem, więc użycie PTFE jako powłoki wewnętrznej nie jest tak korzystne jak połączenie PTFE w solidną i mocną matrycę żywicy i włókna.

Budowa łożysk kulkowych

Łożysko kompozytowe jest to łożysko z tuleją z mieszanki PTFE i metalowym podłożem. PTFE jest substancją stałą fluorowęglową, ponieważ jest związkiem o dużej masie cząsteczkowej składającym się w całości z węgla i fluoru. PTFE jest hydrofobowy: ani woda, ani substancje zawierające wodę nie zawierają mokrego PTFE. Komponenty wykonane z PTFE zapewniają równomierne, kontrolowane tarcie w całym okresie eksploatacji.
PTFE jest często stosowany jako powłoka nieprzywierająca do patelni i innych naczyń kuchennych. Jest bardzo niereaktywny, częściowo ze względu na wytrzymałość wiązań węglowo-fluorowodorowych, dlatego jest często stosowany w pojemnikach i przy pracy z rurami do reaktywnych i korozyjnych chemikaliów. PTFE może być również stosowany jako smar maszynowy w celu zmniejszenia tarcia, zużycia i zużycia energii. Natomiast o zespołach łożysk więcej na: zespoły łożysk.

Łożyska kulkowe – zastosowanie i wykorzystanie

PTFE samosmaruje się, więc smarowanie na mokro i uzupełnianie smaru nie jest konieczne, ale może być dodawane, jeśli w zależności od zastosowania wymagany jest współczynnik tarcia lub zużycia.

Samochód i producenci samochodów starają się sprostać rosnącemu zapotrzebowaniu na lżejsze i bardziej energooszczędne pojazdy oraz oceniają komponenty i materiały stosowane w różnych zastosowaniach samochodowych. Łożyska kompozytowe są użytecznymi komponentami w konstrukcji samochodowej i są stosowane w szerokim zakresie zastosowań w całym samochodzie, od układu napędowego do wnętrza samochodu. Łożyska zespolone z pierścieniem rozszczepiającym łożyska kompozytowe nie tylko poprawiają osiągi pojazdów samochodowych, ale także umożliwiają ich mocowanie bez konieczności stosowania kleju i nadmiernej siły montażowej.

Yoker sterujący to stojak kierowniczy jest wyposażony w łożysko umieszczone na podnośniku – interfejs między wózkiem kierowniczym a kolumną kierownicy. Wspornik jest zaprojektowany w taki sposób, aby zapobiec oderwaniu się podstawy kierownicy od kolumny kierownicy, pozwalając jednocześnie na swobodne przemieszczanie się kierownicy w kierunku poprzecznym. Jarzmo określa zdolność kierowcy do wyczucia nawierzchni drogi i zwrotności pojazdu. Łożyska kompozytowe z PTFE redukują tarcie w łożysku kierownicy.

Napinacz pasów bezpieczeństwa i napinacz paska jest urządzeniem służącym do utrzymania napięcia paska zębatego silnika. W napinaczu paska, gdzie znajduje się łożysko, znajduje się urządzenie sprężynowe. Urządzenie sprężynowe porusza się z prędkością 2° w przód i w tył przez około 60 cykli na minutę.
Łożyska kompozytowe zapewniają odpowiedni i stały poziom momentu obrotowego i tłumienia, aby utrzymać prawidłowe naprężenie paska napędowego podczas pracy silnika.